اپل واچ سری 5 با نمایشگر همیشه روشن رونمایی شد.

شهریور 22، 1398 |

نویسنده : جانبی شو
بازدید : 1256
اپل واچ سری 5 با نمایشگر همیشه روشن رونمایی شد.

اپل واچ سری 5 رونمایی شد.

در رویدادی که از گوشی‌های جدید آیفون پرده‌برداری شد، از ساعت جدید خود اپل واچ سری 5 نیز با تغییرات سخت‌افزاری رونمایی شد. البته از نظر ظاهری نیز تغییراتی داشته اما این تغییرات خیلی چشمگیر نبوده است.

نمایشگر همواره روشن، قطب‌نمای داخلی، امکان برقراری بین‌المللی تماس با مراکز اورژانس در بیش‌از ۱۵۰ کشور بدون نیاز به آیفون بخشی از این قابلیت‌ها هستند.

 

 

تغییر ظاهری:

همانند پیش‌بینی‌ها اپل واچ علاوه بر نسخه آلومینیوم همیشگی، در دو نسخه تیتانیومی و سرامیکی نیز عرضه می‌شود. اپل واچ سری پنجم آلومینیومی، کاملا از آلومینیوم بازیافتی تولید شده و همچنین نسخه استیل آن نیز تولید می‌شود. با این وجود علاقه‌مندان قادر خواهند بود از بین پنج بدنه مختلف برای سفارش اپل واچ سری ۵ انتخاب کنند.

 

 

نمایشگر همیشه روشن:

یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که نسبت یه سری قبل اعمال شده استفاده از نمایشگر همواره روشن است. دیگر مانند سری‌های قبل حین عدم استفاده نمایشگر خاموش نمی‌شود و کاربر قادر است تا همیشه ساعت و اعلان‌ها را ببیند. احتمالا با شنیدن این موضوع به مصرف بیشتر باتری فکر می‌کنید اما با بهینه‌سازی‌های صورت‌ گرفته در مصرف انرژی، همچنان شاهد شارژدهی ۱۸ ساعته باتری در نسل جدید ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها هستیم. برای رسیدن به این مهم بدون ایجاد تغییرات سخت‌افزاری در قسمت باتری، تمامی واچ‌فیس‌ها و بخش‌های نرم‌افزاری watchOS برای تعامل بهتر با صفحه‌نمایش، بهینه‌سازی شده‌‌اند.

همچنین اپلیکیشن رصدکننده فعالیت‌های بدنی کاربران نیز به‌روزرسانی شده تا داده‌ها و اطلاعات ورزشی را به‌صورت آنی روی صفحه‌نمایش دهد. با‌این‌حال، کار به‌همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا در اپل واچ ۵ از فناوری جدیدی تحت نام LTPO استفاده شده که بسته‌به شرایط، نرخ نوسازی تصویر را از ۱ تا ۶۰ هرتز متغیر می‌سازد.

 

 

ضربان قلب:

اپل واچ علاوه بر تشخیص ضربان نامنظم قلب، توانایی تشخیص تندتپشی و کندتپشی را هم دارد. کاربر برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید آستانه‌های تپش تند و کند خود را به اپلیکیشن اپل اضافه کند. سپس سرویس مذکور در صورت شناسایی تپش در خارج از بازه‌ی مشخص‌شده، اعلانی را به کاربر ارسال خواهد کرد.

 

 

تشخیص سقوط:

در سری قبل نیز از این ویژگی استفاده شد که بسیاری آن را ناکارآمد دانستند اما در اپل واچ سری 5 با بهبود این قابلیت، توانسته بسیار سودمند به نظر برسد. قابلیت تشخیص سقوط اپل، پس از شناسایی موقعیت کاربر اعلانی را برای او ارسال می‌کند. اگر کاربر توانایی پاسخ به اعلان را نداشته باشد و اپل واچ هم عدم تحرک را تشخیص دهد، مرحله‌ی بعدی فعال می‌شود. اپل واچ با مراکز اورژانس و مخاطبان اورژانسی تماس می‌گیرد؛ مخاطبانی که قبلا توسط خود کاربر تعیین شده‌اند.

 

 

جهت و مسیریابی:

به‌روزرسانی قابلیت‌های مکانی در اپل واچ ۵ ابزار‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده تا درطول روز از آن استفاده کنند. قطب‌نمای داخلی و اپلیکیشن نقشه‌ به‌روز‌شده به افراد اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری درباره موقعیتشان و راهی که در پیش گرفته‌اند، کسب کنند. قطب‌نمای داخلی اپل واچ ۵ اکنون عرض و طول جغرافیایی، ارتفاع و شیب را نیز اندازه‌گیری و نمایش می‌دهد. 

 

 

نرم‌افزار:

اپل واچ سری 5 به صورت پیش فرض از سیستم عامل watchOS 6 استفاده خواهد کرد. این به روزرسانی نرم افزاری برای معرفی در مراسم WWDC 2019 برنامه‌ریزی شده و پس از عرضه شدن نسل پنجم ساعت هوشمند اپل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از ویژگی های جدید watchOS 6 در دست نیست اما می دانیم که ویژگی های آن در حد یک به روزرسانی کوچک نخواهد بود. از طرفی امیدواریم قابلیت مولتی-یوزر به شکل بهتری در ورژن جدید سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل دنبال شود. البته این قابلیت به صورت محدود در نسخه‌ی فعلی این سیستم عامل نیز وجود دارد.

 

 

قیمت و تاریخ عرضه:

از تاریخ ۲۹ شهریور به بازار عرضه می‌شود. نسخه GPS آن ۳۹۹ دلار و نسخه سلولار آن ۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. در نتیجه معرفی اپل واچ سری ۵، اپل واچ سری ۳ با قیمت تخفیف خورده ۱۹۹ دلار نیز قابل خریداری خواهد بود و تولید اپل واچ سری چهارم نیز متوقف شده است.