ساعت هوشمند جدید شیائومی Mi Watch رونمایی شد.

آبان 14، 1398 |

نویسنده : جانبی شو
بازدید : 1228
ساعت هوشمند جدید شیائومی Mi Watch رونمایی شد.

 

شیائومی امروز 14 آبان در کنار معرفی گوشی جدید حود از ساعت هوشمند جدید خود نیز با نام Mi Watch رونمایی کرد. می‌واچ شیائومی از سیستم عامل پوشیدنی گوگل Wear OS، بهره می‌گیرد و شباهت بسیار زیادی به ساعت‌های هوشمند اپل دارد.

 

 

ساعت 44 میلی‌متری می‌واچ از یک صفحه نمایش 1.78 اینچی AMOLED با قابلیت Always-on بهره می‌برد. پشت این ساعت از سرامیک ساخته شده و دارای یک دکمه و همچنین دسته کوک است که در لبه سمت راست آن تعبیه شده و برای کار با رابط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سمت چپ ساعت یک بلندگو و همچنین میکروفون آن تعبیه شده است. این ساعت دارای قابلیت‌های ارتباطی بلوتوث، NFC  و پشتیبانی از eSIM است که امکان استفاده کاملاً مستقل از گوشی را به آن می‌بخشد.

 

 

 

برخلاف بسیاری از ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS که به تازگی معرفی شده‌اند، شیائومی می‌واچ از طراحی مستطیلی شکل استفاده کرده است. قطعا اپل درباره ظاهر هندسی محصول حق مالکیت ندارد و هر شرکتی می‌تواند از ظاهر مستطیل شکل استفاده کند؛ اما اگر به جزئیات بیشتری از ساعت هوشمند شیائومی دقت کنیم، متوجه خواهیم شد محصول جدید این کمپانی در زمینه‌های دیگر نیز به ساعت هوشمند اپل شباهت بسیاری دارد.

 

 

دارای رابط کاربری MIUI است که بیش از 40 اپلیکیشن داخلی و یک فروشگاه جداگانه بهره می‌برد که بر روی توسعه دهندگان باز است. همانند دیگر ساعت‌های هوشمند، می واچ نیز قادر به پایش فعالیت‌های بدنی کاربر، از جمله شنا کردن است و از اپلیکیشن Firstbeat برای تحلیل فعالیت‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

 

می واچ شیائومی چیپست Snapdragon Wear 3100 4G  کوالکام با یک گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی نهفته است. شیائومی می‌گوید باتری 570 میلی آمپر ساعت می واچ قادر است تا 36 ساعت استفاده مداوم از شبکه 4G دوام بیاورد. این پرظرفیت‌ترین باتری است که تا به امروز در یک ساعت هوشمند استفاده است.

در حال حاضر این ساعت به طور انحصاری در بازار چین عرضه می‌شود و هنوز عرضه جهانی آن مشخص نیست. این ساعت در روز 11 نوامبر با قیمت 185 دلار روانه بازار چین می‌شود.